Artykuł w punktach

Jak oszczędzać papier w biurze i chronić dane?

Oszczędzanie pieniędzy dzięki mniejszemu zużyciu papieru

Jak oszczędzać papier biurowy: wskazówki dotyczące niszczenia i recyklingu w biurze

Być może mniej niż w minionych latach, ale ciągle w pracach biurowych zużywamy ogromne ilości papieru. Chociaż duża część dokumentów w obecnej chwili jest w formie cyfrowej, papier nadal używamy do wydruków, kopiowania i notatek.

Kwestie bezpieczeństwa i ochrony środowiska stale pojawiają się na pierwszych stronach gazet i stron internetowych. Czy jesteś pewien, że Twoje przyzwyczajenia są dobre? Oto kilka wskazówek, jak zmniejszyć marnotrawstwo papieru biurowego i ulepszyć sposób jego niszczenia w środowisku biurowym.

Dlaczego i jak należy poddawać recyklingowi papier biurowy?

Pomimo tego, że jest to jeden z łatwiejszych i najpopularniejszych do recyklingu materiałów, to szacuje się, że około 5 milionów ton papieru każdego roku trafia na wysypiska lub jest spalane. Już w czasach PRL-u zbieraliśmy makulaturę, chcąc chronić lasy i odzyskać go w formie papieru toaletowego. Mając to na uwadze, wiele biur decyduje się na zintensyfikowanie działań związanych z recyklingiem, starając się zmniejszyć swój wkład w ocieplenie klimatu, zanieczyszczenie środowiska czy wycinkę drzew.

Recykling daje realne korzyści

Jeśli chcesz jeszcze bardziej pomóc środowisku, możesz wdrożyć działania związane z recyklingiem w swoim miejscu pracy. Na początek warto zainwestować w kilka pudełek lub pojemników, których można użyć do oddzielenia różnych rodzajów papieru. Kolorowy papier powinien znajdować się w jednym pudełku, a biały w innym. Gazety i błyszczące czasopisma można umieścić w innym pudełku.

A co z informacjami poufnymi?

Niezależnie od tego, czy są to dane finansowe, dane osobowe czy inne informacje firmowe, w przypadku biur poufność jest niezwykle ważna. Dlatego należy upewnić się, że wszelkie takie dane zostaną zniszczone, zanim papier przeznaczony do recyklingu opuści naszą firmę. Niszczarka do papieru to niezbędny element wyposażenia każdego nowoczesnego miejsca pracy, umożliwiający łatwe niszczenie poufnych informacji. Oprócz uproszczenia procesu ochrony danych niszczenie oszczędza również miejsce; zniszczone dokumenty zajmują dużo mniej przestrzeni niż całe arkusze dokumentów. Ścinki lub paski zniszczonych akt można zapakować do worków.

Bezpieczeństwo w biurze

Ochrona danych odgrywa ogromną rolę w miejscu pracy, dlatego niezwykle ważne jest, aby zadbać o poufne dokumenty we właściwy sposób. Aby nic nie prześlizgnęło się na zewnątrz. Możesz do każdego rodzaju dokumentów przypisać odpowiednie pudełko, w którym mają być zbierane. Następnie zniszczyć lub przekazać wyspecjalizowanej firmie. Uświadamiaj i podkreślaj jakie znaczenie ma recykling papieru. Może to być świetny sposób na zaangażowanie współpracowników i pracowników oraz zachęcenie ich do oszczędzania papieru a tym samym Twojej kasy.

Wskazówki dotyczące zmniejszania zużycia papieru.

Ograniczenie niepotrzebnego zużycia papieru może pomóc zmniejszyć oddziaływanie na środowisko, a także zaoszczędzić pieniądze. I jest to łatwiejsze, niż myślisz. Oto nasze najważniejsze wskazówki dotyczące zmniejszenia ilości papieru używanego w biurze:

  • Drukuj tylko wtedy, gdy jest to naprawdę konieczne. Jeśli wewnętrzna wiadomość e-mail ma sens, po co marnować papier?
  • Drukuj na obu stronach papieru. To oczywiście nie zadziała, jeśli musisz przypiąć ogłoszenie na tablicę, ale jeśli zwykle drukujesz z jednej strony, zmiana drukowania na dwustronne w jednej chwili zmniejszy zużycie papieru o połowę.
  • Używaj mniejszych marginesów i mniejszych czcionek, aby zmieścić więcej na jednej kartce A4. Im więcej zmieści się na jednej kartce papieru, tym mniej będziesz musiał drukować. Zmniejsz tekst o rozmiar lub dwa i poszerz marginesy, aby powiększyć przestrzeń zadruku.
  • Ponownie użyj papieru na odręczne notatki. Chcesz szybko zanotować numer telefonu lub wiadomość? Stos papieru, który w innym przypadku nie nadaje się do użytku, to świetny sposób na zmniejszenie ilości odpadów i zmniejszenie liczby zmarnowanych nowych ryz papieru.

Nawet jeśli chcesz zmniejszyć ilość odpadów w miejscu pracy, czasami nie da się uniknąć zużycia papieru. Ale postępując zgodnie z powyższymi wskazówkami i podejmując świadomy wysiłek w celu recyklingu papieru tam, gdzie to możliwe, możesz pomóc obniżyć koszty i zrobić coś dla środowiska.

Śledźcie naszego bloga i oszczędzajcie pieniądze.

Zobacz też: Papier ksero nadal najważniejszy w biurze

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Używamy ciasteczek, dzięki którym strona działa poprawnie. Informacje o wykorzystywanych ciasteczkach znajdziesz na stronie Polityka prywatności.