Artykuł w punktach

Praca zdalna wymaga materiałów biurowych

Praca zdalna wymaga materiałów biurowych

Jak powinno wyglądać domowe biurko?

Pracując zdalnie, powinniśmy pamiętać o tym, że miejsce, w jakim to robimy, ma wpływ na naszą wydajność i samozadowolenie. Dlatego, kiedy zdecydujemy się na wykonywanie pracy zdalnej, starajmy się, aby potrzebne materiały biurowe znalazły się w naszym domowym „home office”. Sprawa wydawałaby się błaha, ale nie teraz, gdy tak wielu z nas pracuje w domu. Jak więc stworzyć przestrzeń, która zapewni produktywną atmosferę bez względu na wielkość przestrzeni, którą mamy do dyspozycji?

Zacznijmy od tego, jakie zadania przed tobą wyznaczyła Twoja firma i szef. Jeśli będziesz tam pracować na co dzień, stworzenie innego klimatu niż reszta pokoi może pomóc ci się skupić. Niezależnie od tego, czy jest to pokój dedykowany do pracy, czy mała przestrzeń do nauki w pokoju dziecka, w salonie czy w kuchni, w naszym artykule znajdziesz wskazówki jak urządzić domowe biuro.

Jak powinno wyglądać domowe biurko

Pierwszą i prawdopodobnie najważniejszą rzeczą, o której należy pomyśleć podczas projektowania domowego biura, jest jego lokalizacja. Nie myśl tylko o sobie, ale weź pod uwagę potrzeby osób, z którymi mieszkasz. Twój styl pracy i charakter pracy. Jeśli Twoja praca wymaga ciszy i skupienia, musisz do tego wydzielić osobny pokój. Jeżeli takim nie dysponujesz, pomyśl wtedy o adaptacji garażu lub poddasza. Z drugiej strony, jeśli prowadzisz małą firmę w domu i na przykład musisz pilnować dzieci, które również z powodu covida muszą zostać w domu, to może Twoje biurko usytuuj w pobliżu kuchni lub salonu. A jakie powinno być to biurko ? Ważne, żeby pod biurkiem było miejsce na kolana, uda i stopy. Pod biurkiem nie powinniśmy przechowywać niepotrzebnych przedmiotów. Jeżeli to koniecznie ze względu na brak miejsca, możesz tam umieścić niszczarkę dokumentów i kosz. O porządku i ładzie na biurku pisaliśmy w innych artykułach. Pamiętaj: porządek równa się wydajność i komfort. Niezależnie gdzie zorganizujesz swój „kawałek biurowej podłogi”, czuj się tam dobrze, wygodnie i zdrowo.

Ergonomia pracy w warunkach domowych

Jeśli musisz siedzieć w domu przy biurku całymi godzinami, nie znaczy to, że musisz być skazany na ból szyi i pleców. Duża ilość pracowników biurowych cierpi również z powodu bólu nadgarstków i palców. Odpowiednia ergonomia w biurze, w tym odpowiednia wysokość krzesła, odpowiednie rozmieszczenie sprzętu, podkładki pod nadgarstki, podpórki pod plecy itd., może pomóc Ci i Twoim stawom w utrzymaniu komfortu pracy.

Ergonomia pracy w warunkach domowych

W ostatnich latach ergonomia pracy stała się nie tylko modna, ale pracodawcy zrozumieli, a często także odczuli na własnej skórze, jak wiele ich kosztuje absencja pracowników. Absencja spowodowana wyżej wymienionymi schorzeniami, które trudne są do wyleczenia w krótkim czasie. Ból w ciele pracownika powoduje jego nieobecność w pracy lub nieefektywną pracę. Zamiast skupić się na zadaniach, myśli, kiedy wstanie od biurka, pójdzie do domu i będzie mógł odpocząć. Dzieje się tak nie tylko w typowym biurze, do którego przychodzimy każdego dnia na osiem godzin. Dotyczy to również naszego domowego biura.

Dbaj o swoje plecy i kręgosłup

Zacznijmy od wygodnego krzesła. Wybierz krzesło, które na całej długości oparcia podpiera Twój kręgosłup. Jeżeli nie posiadasz takiego fotela, które nie ukrywamy, że może być drogie, to zastosuj podpórkę pod plecy. W a33.pl podpórki pod plecy znajdziesz w kategorii Ergonomia pracy. Dostosuj wysokość krzesła tak, aby stopy spoczywały płasko na podłodze lub na podnóżku pod stopy. Jest ich duży wybór w naszym sklepie. Prawie wszystkie mają regulację wysokości, ale mamy też takie, które dodatkowo mogą podgrzać Twoje stopy w zimie i schłodzić w lecie. Producenci prześcigają się w pomysłach i patentach, aby ich produkty były wyjątkowe. Na przykład Fellowes w swoich podnóżkach wykorzystał technologię MICROBAN. Powierzchnia podnóżka pod stopy została pokryta powłoką MICROBAN, która zwalcza bakterie i drobnoustroje, a także redukuje nieprzyjemny zapach.

Wysokość podnóżka i krzesła wyreguluj, tak aby uda były równoległe do podłogi. Ważne też jest położenie podłokietników krzesła. Powinny być na takiej wysokości, aby ramiona na nich delikatnie spoczywały. Niezwykle ważną sprawą dla kondycji Twojego kręgosłupa jest też ustawienie monitora. Nie możesz patrzeć w górę ani w dół. Monitor należy ustawić tak, aby górna jego część znajdowała się na wysokości Twoich oczu. Nie zawsze fabryczny zakres regulacji wysokości ekranu od biurka na to pozwala. Wtedy możesz zastosować podstawę pod monitor. Podstawy pod monitor mają też inną funkcję. Zwiększają nam obszar roboczy na biurku, przez to, że pod monitorem mamy dodatkową przestrzeń. Występują też podstawy z szufladami, które możemy wykorzystać na umieszczenie w nich na przykład bieżących dokumentów.

Ręce i dłonie potrzebują wsparcia

Jak ustawić klawiaturę i myszkę? Tak, żeby zmniejszyć niepotrzebne obciążenie palców, nadgarstków, dłoni i ramion. Powinny one znajdować się w neutralnej i rozluźnionej pozycji. Podczas pisania nadgarstki nie powinny opierać się o powierzchnię biurka. Powinny być uniesione w jednej linii z klawiaturą. Zmniejsza to obciążenie nadgarstka, wynikającym z ułożenia go pod nienaturalnym kątem. Ergonomiczne podkładki pod mysz i podkładki pod klawiatury pomagają zachować neutralną pozycję podczas pisania, klikania i przewijania. Producenci i światowi liderzy w produkcji „zdrowych” podkładek pod mysz i pod klawiaturę w swoich produktach wykorzystują najnowsze technologie i wiedzę z zakresu ergonomii.

Ręce i dłonie potrzebują wsparcia


Podkładki DuoGel firmy Kensington wyróżnia elastyczna i kolorowa poduszka żelowa. Żel użyty w tych podkładkach został tak zaprojektowany, aby zapewnić odpowiednie podparcie dłoni i nadgarstka na całej powierzchni, które pomaga zapobiegać bólowi. Fellowes w swojej ofercie również posiada podkładki wypełnione żelem, ale na uwagę zasługują podkładki piankowe MemoryFoam. Kształt podkładki pod mysz lub pod klawiaturę w czasie pracy dopasowuje się do kształtu rąk. Fellowes przy produkcji podkładek wykorzystuje również wspomnianą wyżej technologię MICROBAN. W obecnych czasach COVIDA-19 jest to duży atut.

Niezbędne materiały biurowe podczas pracy zdalnej

Co potrzebuje pracownik, aby zachować produktywność i zaangażowanie poza biurem? Pracownicy zdalni potrzebują odpowiednich materiałów biurowych. A zatem co powinno się znaleźć na wyposażeniu home office? Chociaż każda branża jest inna, w przypadku większości prac biurowych także praca zdalna jest niemożliwa bez tych artykułów biurowych i urządzeń. Niewątpliwie chyba na pierwszym miejscu pojawia się komputer lub laptop podłączony do internetu. Wyposażony dodatkowo w kamerę, mikrofon i słuchawki pomoże nam wirtualnie spotkać się z przełożonym i pracownikami firmy. Spotkania online i wideokonferencje stały się stałym punktem pracy w domu. Dla komfortu pracy, a także dla zdrowia pracownika zdalnego powinniśmy mu zabezpieczyć warunki przynajmniej takie same, w jakich pracował stacjonarnie. Wszystkie artykuły wymienione w pierwszej części tekstu powinny znajdować się na wyposażeniu domowego biura.

  • ergonomiczne krzesło lub podkładka pod plecy
  • podnóżek pod stopy
  • ergonomiczna podkładka pod mysz i klawiaturę
  • podstawa pod monitor

Musisz też, pomyśleć gdzie będziesz przechowywać dokumenty, długopisy, karteczki, papier, wizytówki i inne materiały? Kup lub zwróć się z prośbą do Twojej firmy o zakup drobnych artykułów biurowych takich jak:

  • Segregatory
  • Przyborniki i organizery na biurko
  • Teczki
  • Długopisy i inne przybory piśmiennicze (markery, korektory, zakreślacze)
  • Zszywacz i dziurkacz
  • Papier ksero
  • Zapasowy tusz lub toner do Twojej drukarki
  • Spinacze, klipy, zszywki
  • Karteczki samoprzylepne.
Niezbędne materiały biurowe podczas pracy zdalnej

Zastanów się, czy miejsce, w którym pracujesz, jest odpowiednio doświetlone. Może powinieneś zaopatrzyć się w nowoczesną i energooszczędną lampkę na biurko. Inne, mniej istotne, ale przydatne urządzenia to niszczarki do dokumentów, listwy przeciwprzepięciowe, kalkulatory, urządzenia do oprawy dokumentów. Z pewnością w domowym biurze będą też potrzebne inne materiały biurowe, w zależności od rodzaju wykonywanej pracy i ilości dostępnego miejsca. W tym artykule chcieliśmy Ci chociaż trochę pomóc w wyposażeniu przyjaznego i wydajnego home office’u.

Zobacz także: Zakupy do biura

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Używamy ciasteczek, dzięki którym strona działa poprawnie. Informacje o wykorzystywanych ciasteczkach znajdziesz na stronie Polityka prywatności.